Sepetang Bersama Ust Hasrizal (Saifulislam.com) 23 Mei 2009

30 04 2009

regclosed
Program Khas Remaja (pelajar IPT/Lepasan SPM) Sepetang bersama Ustaz Haji Hasrizal Abdul Jamil (Saifulislam.com) pada 23 Mei 2009 jam 2.00 hingga 5.30 petang.  Berminat sila hubungi kami di suraualmuttaqin@gmail.com untuk pendaftaran. Sila nyatakan:

Nama:
Umur:
Institusi Pengajian (Jika Berkenaan):
No Telefon:
Email (Jika ada):

Sebarang maklumat tambahan email suraualmuttaqin@gmail.com atau hubungi 012-4930375

prog-gen-y-ust-hasrizal

DRAF ATURCARA

Tajuk    :    CABARAN BERAGAMA GENERASI-Y
Tarikh  :     23 MEI 2009 (SABTU)
Masa    :     2.00-5.30 PTG (Selepas Zohor)
Tempat    :     INSTITUT LATIHAN PERINDUSTRIAN (ILP) KEPALA BATAS, P.PINANG

Peta lokasi ILP Kepala Batas

Agenda:

2.00     Program Bermula
2.00     Ucapan Aluan/Pengenalan.
2.15     Ceramah I (Muslim pada Aqidah, Ibadah dan Akhlaq)
3.15     Rehat
3.20    Ceramah II (Permasalahan Remaja & Tip Menanganinya – Kekeluargaan/Pelajaran/Kerjaya/Emosi &Cinta Remaja)
4.30    Soal-Jawab
5.00    Program Tamat
5.00    Solat Asar/Jamuan Petang
5.30    Bersurai

* Takrifan Generasi-Y dari Wikipedia

Untuk Makluman: Selain program di atas, terdapat juga program Ceramah Perdana & Kuliah Subuh yang akan disampaikan oleh Ustaz Hj. Hasrizal Abdul Jamil. Program ini terbuka untuk umum. Semua dijemput hadir. Berikut adalah maklumat terperinci berkenaan program tersebut:

Ceramah Perdana

Tajuk: Membina Baitul Muslim: Cabaran Ibubapa Masa Kini
Tarikh: Sabtu, 23 Mei 2009
Masa: 8.00 malam (Selepas Maghrib)
Tempat:  Surau Al-Muttaqin Bandar Putra Bertam

Ceramah Subuh
Tajuk: Aku Terima Nikahnya
Tarikh: Ahad, 24 Mei 2009
Tempat: Masjid At-Taqwa, Taman Bertam Indah


bertam-ust-hasrizal

Terdapat juga jualan buku oleh Wakil Galeri Ilmu


Actions

Information

5 responses

12 05 2010
ustaz nor amin

Salam teringat kat kampung dah lama tak balik kampung, seronok dok kat sana banyak program kuliah kitab. Saya orang tasek gelugor. Teruskan perjuangan untuk memartabatkan agama sedaya yang mampu, gunakan segala tenaga dan buah fikiran untuk menyampaikan agama Allah kepada semua.

25 05 2009
Ain

Saya harap pihak pengurusan dapat lagi menjemput ustaz Hasrizal pada masa akan datang.

23 05 2009
Nurul Huda

salam…
tahniah surau al-muttaqin dgn ceramah sepetang bersama ustz hasrizal…
alhamdulillah bgs sgt, rs mcm tak puas je dgr ceramah tu…
ape2 pun,jika ade lagi aktiviti seperti nie,harap pihak brtanggungjwb dpt mmberi maklumat pada sy…
jazakallah….

15 05 2009
abd.ghani yusof

tahniah dan syabas kepada surau al-mutaqqin bandar putra bertam….program-program sebegini perlu diperbanyakkan…apatah lagi program yang melibatkan belia dan remaja…kita perlu mengimbangi antara keseronokan dunia dan tuntutan agama…
Program motivasi dan kesedaran perlu dipergiatkan….begitu juga program pembinaan sakhsiah pelajar..ia cukup berguna dan perlu dimanfaatkan sebaik mungkin….
Jika perlukan khidmat dan bantuan pakar motivasi dalam siri-siri ceramah motivasi kendalian surau dan komuniti tuan,bolehlah hubungi saya:

Tuan Abd.Ghani bin Yusof Al-Besuti
Pakar Motivasi Dinamika Diri ( MODID )
Konsultan Jana Insan
BPJ,Sg.Petani,Kedah
019-4741209 @04-4219069
e-mail :fahanie_793@yahoo.com.my
blog rasmi MODID: http://www.motivasidinamikadiri.blogspot.com ( carian Google )

sekian,wassalam….
Salam Sukses dan Penuh Kecemerlangan…..

22 05 2009
suraualmuttaqin

Terima kasih tuan atas komen tuan di atas. InsyaAllah kami akan menghubungi tuan untuk program-program akan datang.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: